Ben yürürüm yana yana, Aşk boyadı beni kana, Ne usluyum ne divane, Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Gâh eserim yeller gibi, Gâh tozarım yollar gibi, Gâh akarım seller gibi, Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Akarsu gibi çağlarım, Dertli çiğerim dağlarım, Şeyhimi anıp ağlarım, Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Ya elim al kaldır beni, Ya vaslına erdir beni, Çok ağlattın güldür beni, Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Ben yürürüm ilden ile, Şeyh sorarım dilden dile, Gurbette hâlim kim bile? Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Mecnun olurum yürürüm, O yâri düşte görürüm, Uyanır melül olurum, Gel gör beni aşk n'eyledi?.. Miskin Yunus biçareyim, Baştan ayağa yareyim, Dost elinden avareyim, Gel gör beni aşk n'eyledi?..

AĞLA GÖZÜM AĞLA


Ağla gözüm ağla, gülmezem gayrı,
Gönül dosta gider, gelmezem gayrı.

Ne gam bunda bana bin kez ölürsem,
Orda ölüm olmaz, ölmezem gayrı.

Yansın canım, yansın aşkın oduna,
Aksın kanlı yaşım, silmezem gayrı.

Göyündüm aşk ile ta kül olunca,
Boyandım rengine, solmazam gayrı.

Beni irşad eden mürşidi kâmil,
Yeter, bir el daha almazam gayrı.

Varlığım yokluğa değişmişim ben,
Bugün cana başa kalmazam gayrı.

Fenadan bâkîye göç eder olduk,
Yöneldim şol yola, dönmezem gayrı.

Muhabbet bahrının gavvası oldum,
Gerekmez, Ceyhun'a dalmazam gayrı.

Dilerim fazlından ayırmayasın,
Tanrım, senden özge sevmezem gayrı.

Söyler aşık dilinden bunu Yunus,
Eğer aşık isem, ölmezem gayrı.

Yunus Emre

6 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş yunus emreyi tebrik ederim

Adsız dedi ki...

süper şiirleri var yunus emrenin buda onlardan biri

Adsız dedi ki...

GERÇEKTEN BÜYÜK BİR HALK OZANI

Adsız dedi ki...

Halk ozanından öte HAKK DOSTU...Tasavvuf BÜYÜĞÜ...YUNUS EMRE HZ.LERİ O...

Adsız dedi ki...

o bizim yunus

Adsız dedi ki...

10.000 kere de dınlesem bıkmam tekrar dınlerımm :)))

BU ŞİİRDE GEÇEN SÖZCÜKLERİN ANLAMINI ÖĞRENMEK İSTİYORSANIZ,
ESKİ TÜRKÇE- YENİ TÜRKÇE SÖZLÜK Linkine tıklayınız
ANTOLOJİ

EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken lütfen http://yunusemresiirleri.blogspot.com.tr/adresini kaynak gösteriniz.







Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı