OL KADİR-İ KÜN FEYEKUN


Ol Kadir-i kün feyekun, lütfedici Subhan benim
Kesmeden rızkını veren, cümlelere sultan benim.

Nutfeden adem yaratan, yumurtadan kus türeten,
Kudret dilini söyleyen, zikr eyleyen Subhan benim.

Kimini zahit eyleyen, kimini fasık eyleyen,
Ayıplarını örtücü delil ile burhan benim.

Bir kuluna atlar verip, avrat ve mal çoklar verip,
Hem birinin yok bir pulu, rahm edici Rahman benim.

Benim ebed benim beka, o Kadir ve Hay mutlaka,
Hızır ola yarın saka, onu kılan Gufran benim.

Dört türlü nesneden hasıl, bilin benim işte delil,
Od ile su, toprak ve yel, bünyad kılan Yezdan benim.

Ete deri kemik catan, ten perdelerini tutan,
Kudret işim coktur benim, hem zahir ve ayan benim.

Hem batınım, hem zahirim, hem evvelim, hem ahirim,
Bu cümlesini yaratıp hem tertibi kılan benim.

Yoktur arada tercüman, ordaki iş bana ayan,
Odur bana veren lisan, o denize umman benim.

Bu yeri göğü yaratan, bu arş ve kürsi durduran,
Bin bir adı vardır Yunus, ol sahib-i Kuran benim.

Yunus Emre

Düzenleme ve yorum: Zeki Çalar

(Şiirin aslı)

Ol Kâdir-i Kün feyekûn lutf idici Sübhân benem
Kesmedin rızkını viren cümlelere sultân benem

Nutfeden Âdem yaradan yumurdadan kuş düreden
Kudret dilini söyleyen zikr eyleyen Sübhân benem

Kimini zâhid eyleyen kimini fâsık eyleyen
‘Ayıblarını örtüci delîlile burhân benem

Bir kulına atlar virüp ‘avret ü mâl çoklar virüp
Hem birinün yok bir pûlı rahm idici Rahmân benem

Benem ebed benem bekâ ol Kâdir ü Hay mutlaka
Hızır ola yarın saka anı kılan Gufrân benem

Dört dürlü nesneden hâsıl bilün benem uşda delîl
Odıla su toprag u yil bünyâd kılan Yezdân benem

Ete deri sünük çatan ten perdelerini dutan
Kudret işüm çokdur benüm hem zâhir ü ‘ıyân benem

Hem bâtınam hem zâhirem hem evvelem hem âhirem
Bu cümlesini yaradup hem tertîbi kılan benem

Yokdur arada tercemân andagı iş bana ‘ıyân
Oldur bana viren lisân ol denize ‘ummân benem

Bu yiri gögi yaradan bu ‘Arş'ı Kürs'i durudan
Bin bir adı vardur Yûnus ol sâhib-i Kur'ân benem

Yunus Emre

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Tovbe Ya rabbım bu ne sapıklıktır.

Adsız dedi ki...

Yunus Emre burada Bekâbillah mertebesine ermiştir.Onun büyüklüğünü çekemeyenler böyle söyler.Peygamber Efendimiz (sav) de çok sahih bir hadiste ''Beni gören Hakk'ı görmüştür.'' demiştir.

Adsız dedi ki...

Yunus emre mkimki? çekilmeye.O da bir allahın kulu.yazdığı şiirlerden dolayı aptalca onu yüceltmeye gerek yok.

ZEKİ ÇALAR dedi ki...

Allah'ın kullarına hitap edişini dile getiren ve günümüze kadar ulaşan bu şiir, kendini dindar sanan bazı yobazlar tarafından sapıklık olarak görülmüştür. Rivayete göre Molla Kasım, Yunus Emre'nin yüzlerce şiirini bu şiir yüzünden yakmıştır.

Murat dedi ki...

ne alaka salak adam benim derken yani yaratan rabbim benim yüce allahım benim dergibi şiir yazmış sen cocuguna şevkatinden evladım benim diye yavrum benim demiyormusum veya canım benim demiyormusun işte oda allaha karşı aşırı muhabbetnden
Benem ebed benem bekâ ol Kâdir ü Hay mutlaka
Hızır ola yarın saka anı kılan Gufrânım benim diyor yani

Murat dedi ki...

o şiir belkide öyle degil seningibi sapıklar degiştirmiştir

Murat dedi ki...

sizingibi şiir düzenlesi yapan ve şiirlerin okunuşunu degiştiren sapıklar yapmıştır bunu yunus emre hzleri oysa oşekil şiirler söylemez

Murat dedi ki...

sapıklık degil aşktır ona bakarsan bir şiirindede de (söz karadan degil aktan degil
söz okuyup yazmaktan degil
söz şu yürüyen halktan degil
halık avazından gelir) diyor
yani ben degilim o konuşan allah beni konuşturuyor diyor nasılki allah teala hz musaya büyüklügünu söylemek için ağaca buyurdu ağaçtan duyurdu agaç tuttu (enel-hak) dedi yani ben hakım dedi dediddiren allah tealaydı aslında allahteala bir nesne ile musa aleyhisselama konuştu bunda agacın suçu yok

Murat dedi ki...


sapıklık degil aşktır ona bakarsan bir şiirindede de (söz karadan degil aktan degil
söz okuyup yazmaktan degil
söz şu yürüyen halktan degil
halık avazından gelir) diyor
yani ben degilim o konuşan allah beni konuşturuyor diyor nasılki allah teala hz musaya büyüklügünu söylemek için ağaca buyurdu ağaçtan duyurdu agaç tuttu (enel-hak) dedi yani ben hakım dedi dediddiren allah tealaydı aslında allahteala bir nesne ile musa aleyhisselama konuştu bunda agacın suçu yok

Murat dedi ki...

sapıklık degil aşktır ona bakarsan bir şiirindede de (söz karadan degil aktan degil
söz okuyup yazmaktan degil
söz şu yürüyen halktan degil
halık avazından gelir) diyor
yani ben degilim o konuşan allah beni konuşturuyor diyor nasılki allah teala hz musaya büyüklügünu söylemek için ağaca buyurdu ağaçtan duyurdu agaç tuttu (enel-hak) dedi yani ben hakım dedi dediddiren allah tealaydı aslında allahteala bir nesne ile musa aleyhisselama konuştu bunda agacın suçu yok

Murat dedi ki...

sapıklık degil aşktır ona bakarsan bir gün halktan biri soruyor bu sözler nerden nasıl söylüyorsun diye şu cevabı veriyor (söz karadan degil aktan degil
söz okuyup yazmaktan degil
söz şu yürüyen halktan degil
halık avazından gelir) diyor
yani ben degilim o konuşan allah beni konuşturuyor diyor nasılki allah teala hz musaya büyüklügünu söylemek için ağaca buyurdu ağaçtan duyurdu agaç tuttu (enel-hak) dedi yani ben hakım dedi dediddiren allah tealaydı aslında allahteala bir nesne ile musa aleyhisselama konuştu bunda agacın suçu yok

Murat dedi ki...

sapıklık degil aşktır ona bakarsan bir şiirindede de (söz karadan degil aktan degil
söz okuyup yazmaktan degil
söz şu yürüyen halktan degil
halık avazından gelir) diyor
yani ben degilim o konuşan allah beni konuşturuyor diyor nasılki allah teala hz musaya büyüklügünu söylemek için ağaca buyurdu ağaçtan duyurdu agaç tuttu (enel-hak) dedi yani ben hakım dedi dediddiren allah tealaydı aslında allahteala bir nesne ile musa aleyhisselama konuştu bunda agacın suçu yok


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı