GÖKTE PEYGAMBER İLE


Gökte peygamber ile miracı kılan benim,
Ashabı Suffa ile yalıncak olan benim.

Sabırla kanaati hoş verirken onlara,
Kırk kişi bir gömleğe kanaat kılan benim.

Kırkından birisine çaldım idi neşteri,
Kırkından kan akıtıp ibret gösteren benim.

Ömer ile adalet ve doğruluk işledim,
Oğluyla fısk eyleyip hadde basılan benim.

Abdürrezak o derviş, yoldaş edindi beni,
Hallacı Mansur ile dara asılan benim.

İbrahim Ethem baktı, tacı tahtı bıraktı,
Hak yoluna uyaktı, o sırrı duyan benim.

Musa Peygamber ile bin bir kelime kıldım,
İsa Peygamber ile göklere çıkan benim.

Adımı Yunus taktım, sırrım aleme caktım,
Bundan ileri dahi dilde söylenen benim.

Yunus Emre

Düzenleme ve yorum: Zeki Çalar

(Şiirin aslı)

Gökte Peygamber ile mi’râcı kılan benim
Ashâb-ı Suffa ile yalınacak kalan benim

Sabr ile kanaâti hoş veriptir anlara
Kırk kişi bir gömleğe kanâat kılan benim

Kırkından birisine çaldım idi neşteri
Kırkından kan akıdıp ibret gösteren benim

Ömer-i Hattâb ile hem adl ü dâd işledim
Oğluyla fısk eyleyip hadde basılan benim

Abdü’rrezzak ol derviş yoldaş edindi beni
Hallac-ı Mansûr ile dâra asılan benim

İbrahim Edhem baktı tâc u tahtı bıraktı
Hak yoluna uyaktı ol sırrı duyan benim

Mûsa Peygamber ile binbir kelime kıldım
İsâ Peygamber ile göklere çıkan benim

Adımı Yunus taktım sırrım âleme çaktım
Bundan ileri dahî dilde söylenen benim

Yunus Emre

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı